Αρχικά αντιμετωπίστηκε ως μια χαριτωμένη παραξενιά. Ακολούθως έγινε μία από τις πολυχρησιμοποιημένες λέξεις στην καθημερινότητά μας. Σήμερα οι νεαρές ηλικίες παραδέχονται ότι έχουν σχεδόν θέσει σε αχρησία το κινητό τους τηλέφωνο.
Δεν περνάει μέρα που να μην επισκεφθούν το προφίλ τους και να ανανεώσουν το στάτους τους. Οι νεαρές ηλικίες πλέον συχνάζουν καθημερινά στο Facebook, όπως οι παλιοί στο καφενείο, και, όπως είπαν νεαροί χρήστες στο «Βήμα», δεν μπορούν να κάνουν χωρίς αυτό: «Μπαίνω κάθε μέρα, σε διαφορετικές ώρες. Να δω τι κάνουν οι φίλοι μου, να ανταλλάξουμε τραγούδια ή βίντεο, να πούμε τα νέα μας.Οι γονείς μουπαραπονέθηκαν μόνο στην αρχή. Οταν είδαν ότι τους ζητούσα όλο και αραιότερα χρήματα για να αγοράσω κάρτα για το κινητό μου, ηρέμησαν» λέει χαμογελαστή η Ειρήνη Μ., 14 ετών. «Τώρα δεν χρειάζεται να χρησιμοποιώ όσο συχνά χρησιμοποιούσα το κινητό μου»συμπληρώνει. Ο Γιώργος Κ., 13 ετών, αναφέρει ότι ενεργοποιήθηκε περισσότερο στο Facebook έπειτα από προτροπή των γονιών του αφού το θεώρησαν ασφαλέστερο: «Ηταν πολύ ανήσυχοι για την ακτινοβολία του κινητού. Από τις πρώτες ημέρες που ζήτησα να μου αγοράσουνείχαν προβληματιστεί. Αλλά πλέον βλέπουν ότι το χρησιμοποιώ όλο και λιγότερο. Εξάλλουμε το Facebook κάνω ό,τι θα έκανα με το κινητό και κάτι παραπάνω».
Οι λειτουργίες του Facebook αυξάνονται καθημερινά. Εκτός από τα παιχνίδια που έχει στη διάθεσή του ο χρήστης, μπορεί να επικοινωνήσει με τους φίλους του ανά πάσα στιγμή: να τους στείλει προσωπικά μηνύματα, να κάνει chat, να δει και να σχολιάσει τις φωτογραφίες άλλων χρηστών, να μάθει πληροφορίες για αυτόν χωρίς να χρειαστεί να τον ρωτήσει απευθείας και φυσικά να φλερτάρει.
«Δεν ήθελα να ρωτήσω το ζώδιο ενός αγοριού που μου άρεσε, οπότε ανέτρεξα στο προφίλ του» λέει χαμογελώντας η Ειρήνη. «Και όταν θέλησα να μάθω με ποιους έκανε παρέα, αντί να πάρω τηλέφωνο φίλους και φίλες για να ρωτήσω για αυτόν και να εκτεθώ, “ξεσκόνισα” το προφίλ του».
Ο Γιώργος Κ. σερφάρει καθημερινά στο Facebook και ανταλλάσσει απόψεις με τους φίλους του για την αγαπημένη του ομάδα, τον Ολυμπιακό: «Μέσα από το Facebookκανονίζουμε να πάμε στο γήπεδο και μέσα από εκεί ρίχνουμε τα καρφιά μας για την πορεία της ομάδας. Ε, ναι, δεν πάει και τόσο καλά τώρα τελευταία και τα πειράγματα από τους βάζελους πάνε κι έρχονται με ρυθμό πολυβόλου!».
Οι μικρές ηλικίες βρήκαν έναν νέο τρόπο να επικοινωνούν. Μένει να δούμε κατά πόσο θα τον διατηρήσουν ή θα τον υποκαταστήσουν κι αυτόν, όταν η τεχνολογία ανοίξει κάποιο άλλο παράθυρο, όπως φαίνεται ότι έκαναν με τον μέχρι πρότινος αχώριστο... φίλο τους, το κινητό.
Λίγα πράγματα θυμίζουν το αρχικό Facebook αφού οι αλλαγές στην εικόνα και στις λειτουργίες του γίνονται με καταιγιστικό ρυθμό αφομοιώνοντας τα καλύτερα χαρακτηριστικά από τις διαδικτυακές μόδες (π.χ., Τwitter, Flickr) που σημειώνουν επιτυχία. Ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης Facebook ιδρύθηκε από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ τον Φεβρουάριο του 2004 με σκοπό να φέρει κοντά τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Η «φιλία» με άτομα που δεν γνωρίζουμε. Ειδικά όταν πρόκειται για μικρές ηλικίες, η πλοήγηση στο Facebook θα πρέπει να γίνεται με προσοχή. Η (αλόγιστη) χρέωση των πιστωτικών καρτών. Σε πολλά παιχνίδια υπάρχει η δυνατότητα να «αγοράσεις» πόντους με χρέωση της πιστωτικής κάρτας. Η μη χρήση ορίων στο τι κάνουμε και λέμε. Τον τελευταίο χρόνο σημειώθηκαν ακόμη και απολύσεις γιατί ο υπάλληλος είτε είχε ξεχάσει ότι ήταν «φίλος» με το αφεντικό του και τον έβριζε «δημοσίως».
Η Ειρήνη Μ. χρησιμοποιούσε κάθε εβδομάδα μία κάρτα των 9 ευρώ. Πλέον μπορεί να περάσουν και δύο εβδομάδες χωρίς να χρειαστεί να την ανανεώσει.
Πηγή : "ΤΟ ΒΗΜΑ"
Οι λειτουργίες του Facebook αυξάνονται καθημερινά. Εκτός από τα παιχνίδια που έχει στη διάθεσή του ο χρήστης, μπορεί να επικοινωνήσει με τους φίλους του ανά πάσα στιγμή: να τους στείλει προσωπικά μηνύματα, να κάνει chat, να δει και να σχολιάσει τις φωτογραφίες άλλων χρηστών, να μάθει πληροφορίες για αυτόν χωρίς να χρειαστεί να τον ρωτήσει απευθείας και φυσικά να φλερτάρει.
«Δεν ήθελα να ρωτήσω το ζώδιο ενός αγοριού που μου άρεσε, οπότε ανέτρεξα στο προφίλ του» λέει χαμογελώντας η Ειρήνη. «Και όταν θέλησα να μάθω με ποιους έκανε παρέα, αντί να πάρω τηλέφωνο φίλους και φίλες για να ρωτήσω για αυτόν και να εκτεθώ, “ξεσκόνισα” το προφίλ του».
Ο Γιώργος Κ. σερφάρει καθημερινά στο Facebook και ανταλλάσσει απόψεις με τους φίλους του για την αγαπημένη του ομάδα, τον Ολυμπιακό: «Μέσα από το Facebookκανονίζουμε να πάμε στο γήπεδο και μέσα από εκεί ρίχνουμε τα καρφιά μας για την πορεία της ομάδας. Ε, ναι, δεν πάει και τόσο καλά τώρα τελευταία και τα πειράγματα από τους βάζελους πάνε κι έρχονται με ρυθμό πολυβόλου!».
Οι μικρές ηλικίες βρήκαν έναν νέο τρόπο να επικοινωνούν. Μένει να δούμε κατά πόσο θα τον διατηρήσουν ή θα τον υποκαταστήσουν κι αυτόν, όταν η τεχνολογία ανοίξει κάποιο άλλο παράθυρο, όπως φαίνεται ότι έκαναν με τον μέχρι πρότινος αχώριστο... φίλο τους, το κινητό.
Λίγα πράγματα θυμίζουν το αρχικό Facebook αφού οι αλλαγές στην εικόνα και στις λειτουργίες του γίνονται με καταιγιστικό ρυθμό αφομοιώνοντας τα καλύτερα χαρακτηριστικά από τις διαδικτυακές μόδες (π.χ., Τwitter, Flickr) που σημειώνουν επιτυχία. Ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης Facebook ιδρύθηκε από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ τον Φεβρουάριο του 2004 με σκοπό να φέρει κοντά τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Η «φιλία» με άτομα που δεν γνωρίζουμε. Ειδικά όταν πρόκειται για μικρές ηλικίες, η πλοήγηση στο Facebook θα πρέπει να γίνεται με προσοχή. Η (αλόγιστη) χρέωση των πιστωτικών καρτών. Σε πολλά παιχνίδια υπάρχει η δυνατότητα να «αγοράσεις» πόντους με χρέωση της πιστωτικής κάρτας. Η μη χρήση ορίων στο τι κάνουμε και λέμε. Τον τελευταίο χρόνο σημειώθηκαν ακόμη και απολύσεις γιατί ο υπάλληλος είτε είχε ξεχάσει ότι ήταν «φίλος» με το αφεντικό του και τον έβριζε «δημοσίως».
Η Ειρήνη Μ. χρησιμοποιούσε κάθε εβδομάδα μία κάρτα των 9 ευρώ. Πλέον μπορεί να περάσουν και δύο εβδομάδες χωρίς να χρειαστεί να την ανανεώσει.
Πηγή : "ΤΟ ΒΗΜΑ"