Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης 2007 – 2013 και συγκεκριμένα στο Πρόγραμμα της Κεντρικής Μακεδονίας, εντάχθηκε το έργο της κατασκευής του οδικού τμήματος Ποτίδαια – Κασσανδρεία, το οποίο ανήκει στο οδικό κύκλωμα της Κασσάνδρας Χαλκιδικής. Πρόκειται για το τμήμα που ολοκληρώνει το μεγάλο οδικό άξονα του πρώτου «ποδιού» της Χαλκιδικής, με μήκος 17 χιλιομέτρων, η κατασκευή του οποίου θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2007 – 2013, με 80 εκατομμύρια ευρώ.
Η σπουδαιότητα του έργου είναι δεδομένη, αφού θα παρακάμπτονται όλοι οι οικισμοί, με αποτέλεσμα να περιορίζεται στο ελάχιστο δυνατό ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων (κυρίως για τους πεζούς). Σήμερα η κυκλοφορία διέρχεται μέσα από τους οικισμούς κι αυτό ελλοχεύει μεγάλους κινδύνους. Ο νέος δρόμος θα βελτιώσει δραματικά τα επίπεδα ασφάλειας σε όλες τις μετακινήσεις, τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τους διερχόμενους, ενώ θα επιφέρει σημαντικότατη ελάφρυνση των κυκλοφοριακών φόρτων στα τουριστικά θέρετρα, με θετικότατα αποτελέσματα στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού.
Το έργο έχει αφετηρία το τέλος των προσβάσεων της νέας γέφυρας Ποτίδαιας και πέρας τη συμβολή με την υφιστάμενη οδό Καλλιθέας – Κασσανδρείας και στην πορεία του παρακάμπτονται οι παραθαλάσσιοι οικισμοί Ν. Φώκαιας, Αθύτου και Κασσανδρείας. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά οδικού δικτύου ταχείας κυκλοφορίας, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας, δυο εκατέρωθεν εσωτερικές και δυο εκατέρωθεν εξωτερικές λωρίδες, αλλά και παράπλευρο οδικό δίκτυο διπλής κυκλοφορίας, συνολικού μήκους 35 χιλιομέτρων. Επίσης, θα κατασκευαστούν δυο ανισόπεδοι κόμβοι (Ν, Φώκαιας και Κασσανδρείας), δέκα άνω διαβάσεις και επτά κάτω διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης και μικρά τεχνικά έργα.


Πηγή :ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Λεωφορειακή γραμμή εξπρές που θα συνδέει απευθείας το σταθμό υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ Μακεδονία με το σταθμό του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής ξεκινά τη λειτουργία της από τις 15 Ιουνίου. Θα έχει την ονομασία “45 ΚΤΕΛ Μακεδονία - Ν.Σ. Σταθμός - ΚΤΕΛ Χαλκιδικής”.

Η απόφαση για τη νέα γραμμή ελήφθη από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) στην τελευταία του συνεδρίαση, μετά από εξέταση πάγιου αιτήματος των δήμων δυτικής Θεσσαλονίκης, της νομαρχίας Χαλκιδικής και των ΚΤΕΛ. Ο σχεδιασμός της γραμμής έγινε στη βάση μελέτης που εκπόνησε το Ινστιτούτο Μεταφορών μετά από ανάθεση του υπουργείου Μεταφορών. Η γραμμή 45 του ΟΑΣΘ θα δρομολογήσει για τους μήνες Ιούνιο και Σεπτέμβριο 4 λεωφορεία που θα εκτελούν 32 δρομολόγια την ημέρα, ενώ τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο τα λεωφορεία θα αυξηθούν σε 6 και τα δρομολόγια σε 48 την ημέρα. Τους υπόλοιπους μήνες του έτους, που η κίνηση είναι μειωμένη, θα δρομολογούνται 2 λεωφορεία. Η αφετηρία θα είναι στο σταθμό “Μακεδονία”, στη Μενεμένη, και το τέρμα στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, στο 8ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών.

Τα λεωφορεία, που θα εκτελούν δρομολόγια ανά 20 λεπτά, θα κάνουν μόνο επτά στάσεις: στην Κολόμβου, την Αριστοτέλους, την Καμάρα, το ΑΧΕΠΑ, το Ιπποκράτειο και την 25ης Μαρτίου. “Με τη νέα γραμμή θα εξυπηρετούνται όλοι οι επιβάτες από τη δυτική και την κεντρική Θεσσαλονίκη αλλά και από ολόκληρη τη Μακεδονία και από άλλες περιοχές της βόρειας Ελλάδας που θα φτάνουν στο σταθμό “Μακεδονία” και θα παίρνουν το αστικό λεωφορείο για να μεταβούν στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής”, αναφέρει στη “Μ” ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής Στέφανος Βαλαβανίδης. “Πλέον, η πρόσβαση στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, που βρίσκεται σε καινούργιες, υπερσύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, είναι πολύ εύκολη, καθώς το επιβατικό κοινό μπορεί να εξυπηρετηθεί με έντεκα γραμμές, είτε απευθείας είτε με μετεπιβίβαση”, προσθέτει.

Γραμμές του ΟΑΣΘ προς το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής

45 ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ (ανά 20 λεπτά από 15 Ιουνίου).

31 ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΒΟΥΛΓΑΡΗ, μετεπιβίβαση στο 36 ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

3 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - ΙΚΕΑ, μετεπιβίβαση στο 36 ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

8 ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΙΚΕΑ, μετεπιβίβαση στο 36 ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
4 ΚΡΗΝΗ - ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ - ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ (τέρμα 10) - ΒΟΥΛΓΑΡΗ - ΚΡΗΝΗ (ανά 5 λεπτά από 1 Ιουλίου)

67, 69, 72, 76, 87, 88, μετεπιβίβαση στο 36

Πηγή : www.makthes.gr