Οι είκοσι καλύτεροι ψαράδες θα... καλαμοχτυπηθούν το Σαββατοκύριακο, στη Χαλκιδική. Ο εθνικός τελικός του 1ου Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αλιείας από την ακτή με καλάμι και μηχανισμό (Casting), θα διεξαχθεί στην παραλία Κακούδια της Ιερισσού.
Από την έκβαση του αγώνα θα προκύψει η ελληνική εθνική ομάδα που θα μας εκπροσωπήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το Σεπτέμβριο στο Μαυροβούνιο. Τη διοργάνωση έχει αναλάβει ο Ναυταθλητικός Όμιλος Βόρειο Αιγαίο, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αθλητικής Αλιείας Τεχνικής Κολύμβησης και Υποβρύχιας Δραστηριότητας και της γενικής γραμματείας αθλητισμού.
Ο αγώνας έχει την υλικοτεχνική στήριξη του δήμου Σταγείρων – Ακάνθου και θα φιλοξηενήσει τους είκοσι καλύτερους έλληνες αθλητές, που έχουν κερδίσει την συμμετοχή τους από τα αποτελέσματά που έφεραν στους τρεις προηγούμενους αγώνες του πρωταθλήματος.
Εγκληματική αδιαφορία επιδεικνύουν πολλοί ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων ενοικίασης ταχυπλόων και τζετ σκι στη Βόρεια Ελλάδα, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές κολυμβητών, ψαροτουφεκάδων, λουομένων και δυτών, όπως επίσης και των ίδιων των παράνομων ενοικιαστών.
Οι εκατοντάδες παραβάσεις που καταγράφονται κάθε χρόνο αφορούν συνήθως ελλείψεις εξοπλισμού ασφαλείας των σκαφών, ενοικίαση σε άτομα χωρίς την απαραίτητη άδεια οδήγησης ταχύπλοου, ανάμεσα στα οποία ανήλικοι, ακόμη και άτομα που έχουν καταναλώσει αλκοόλ.
Το τραγικό περιστατικό που σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες σε παραλία της Σιθωνίας, με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 51χρονου και τον τραυματισμό 45χρονου, μετά τη σύγκρουση δύο οχημάτων τζετ σκι, φέρνει στο προσκήνιο τη «ζούγκλα» που επικρατεί στις ελληνικές θάλασσες.
«Η χώρα μας πληρώνει κάθε καλοκαίρι φόρο αίματος. Πραγματοποιούμε συνεχείς ελέγχους στις επιχειρήσεις ενοικίασης, όμως δυστυχώς δεν μπορούμε να τοποθετούμε σε κάθε επιχείρηση ένα λιμενικό για να ελέγχει διαρκώς τις ενοικιάσεις!», ανέφερε στον «Α» λιμενικός της Χαλκιδικής. Οι επιπόλαιοι χειρισμοί, η αδιαφορία και οι... επιδείξεις όσων οδηγούν ταχύπλοα σκάφη οδηγούν πολλές φορές σε ατυχήματα.
Οπως προβλέπει η νομοθεσία, τα ταχύπλοα κάθε τύπου επιτρέπεται να κινούνται σε απόσταση τουλάχιστον 100 μέτρων από την περιοχή όπου βρίσκονται λουόμενοι, ενώ δεν πρέπει να απομακρύνονται σε απόσταση που να μην είναι ορατά από την ακτή.
Σε θολά νερά κινείται η ασφάλεια των λουομένων στις πισίνες ξενοδοχειακών μονάδων, ιδιωτικών κατασκηνώσεων και καφέ - μπαρ της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, αφού, όπως καταγγέλλουν οι ναυαγοσώστες, ελάχιστες είναι οι επιχειρήσεις οι οποίες τηρούν με ευλάβεια τη σχετική νομοθεσία.
«Στις περισσότερες από τις περίπου 360 πισίνες που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική το ρόλο του ναυαγοσώστη έχει αναλάβει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης ή κάποιος άλλος εργαζόμενος, ο οποίος βαφτίζεται ναυαγοσώστης μετά από ένα σύντομο σεμινάριο παροχής α' βοηθειών», εξήγησε στον «Α» ο υπεύθυνος της Ναυαγοσωστικής Σχολής Μακεδονίας, Θεολόγης Εμμανουλίδης, σημειώνοντας πως αυτή η τακτική εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για τους λουομένους.
«Από τη στιγμή που οι λεγόμενοι ως επόπτες ασφαλείας απασχολούνται και σε άλλους τομείς (π.χ. bar κ.λπ.), είναι αυτονόητο πως δεν έχουν 100% στραμμένη την προσοχή τους στην πισίνα και είναι καθαρά θέμα τύχης το ότι δεν έχουμε θρηνήσει μέχρι στιγμής κάποια θύματα σε αυτές τις πισίνες», επισήμανε ο ίδιος, σημειώνοντας πως η νομοθεσία προβλέπει μεν την παρουσία του επόπτη ασφαλείας, αλλά δεν ξεκαθαρίζει την ανάγκη να απασχολείται αποκλειστικά στο χώρο της πισίνας.
Στη Χαλκιδική, η Τουριστική Αστυνομία κατέγραψε πέρυσι 30 παραβάσεις σε πισίνες οι οποίες λειτουργούσαν χωρίς τη σχετική άδεια ή την παρουσία του ναυαγοσώστη ή επόπτη ασφαλείας. «Ηδη μέχρι στιγμής έχουμε καταγράψει άλλες δύο παραβάσεις σε πισίνες, ωστόσο είναι σχεδόν αδύνατο να έχουμε την πλήρη εποπτεία και των 300 πισινών που λειτουργούν στη Χαλκιδική, αφού στην υπηρεσία μας απασχολούνται μόνο επτά άτομα», δήλωσε στον «Α» ο Ηλίας Κίκας, διευθυντής της Τουριστικής Αστυνομίας Χαλκιδικής.